Pred pár rokmi by vašej snahe o nahrávanie telefónneho hovoru na mobile nestálo takmer nič. Väčšina telefónov mala túto funkciu zabudovanú, už keď ste si ich zaobstarali. Teraz by ste ju tam ale hľadali márne – byť tam nesmie. Dôvodom je zvýšená ochrana súkromia a ochrana osobných údajov, na ktorú sa v poslednej dobe výrazne zamerala európska legislatíva (napríklad notoricky známym nariadením GDPR).
To neznamená, že by nahrávanie hovorov bolo úplne a kompletne zakázané. Len je to otázka ošemetná, a to ako právne, tak eticky. Vždy je dobré sa riadiť jedným základným pravidlom – druhá strana by mala vždy vedieť, že ju nahrávate. Mala by s tým súhlasiť. Tak to jednoducho nejde.
Pretože ak by ste nahrali hovor s niekým, kto by o tom nevedel, a nahrávku by ste následne akokoľvek šírili, tak si tým zarobíte na slušné právne problémy. A nepočítajte ani s tým, že by ste takú nahrávku mohli použiť napríklad v rámci súdneho konania. S tým u nás nepochodíte. V civilnom konaní je použiteľná len kompletná nahrávka (nie jej kúsky vytrhnuté z kontextu), s vyhotovením ktorej dala druhá strana súhlas. Takto je to judikované Ústavným súdom. Existujú výnimky, ako ostatne na akékoľvek právne pravidlo, a to napríklad z dôvodu verejného záujmu, ale to už by sme si kopali právnu jamu, z ktorej nie je cesty von.